Tuesday, January 19, 2016

تک آهنگ مهدی یراحی به خاطر اوضاع مردم خوزستان

khak-mehdi-yarahi

یه خاکی که به دنیا نفت می ده
مهدی یراحی ، خواننده جنوبی کشورمان، در اقدامی قابل تحسین، به حمایت از زادگاهش، اثری را منتشر کرد که جدا از حال و هوای ترانه اش در خصوص این روزهای اهواز، از نظر موسیقی و خوانش هم کار خوش ساختی است.تک آهنگ 《 خاک》با ترانه ای از 《روزبه بمانی》 و آهنگسازی خود یراحی، قطعه ای اجتماعی است که گلایه های جدی نسبت به حال و روز مردم خوزستان در مواجهه با معضلات و کمبودهایشان دارد، گوش دادن به این قطعه را حتما به شما توصیه می کنیم، کاش خوانندگان تهرانی هم برای اوضاع وخیم هوای این شهر اثری با این مضامین بخوانند… در ادامه مطلب


ترانه: نام روزبه بمانی در یک اثر، به اندازه ی کافی به آن امتیاز می بخشد و روزبه معمولا نامش را برای آثار نامناسب خرج نمی کند، این ترانه هم در زمره ی کارهای خوب بمانی قرار می گیرد و حس و حال کلی ترانه دقیقا همان چیزی است که باید باشد. این یکی از بخش های خوب ترانه ی بمانی برای قطعه ی خاک است:《آخه تا کی واسه حال هوامون،قراره رد بارونو بگیریم/ واسه آبادی یک جای دیگه، نباید جون کارونو بگیریم…》
اوج و فرودهای مناسب صدا: یراحی به خوبی در این قطعه از تمام توانمندی های صدایش استفاده کرده است. او در بخش هایی از آهنگ که باید کلمات را با جدیت و محکم ادا کند، به خوبی این کار را انجام می دهد و حس ناراحتی را می توان از نوع خوانش او به خوبی درک کرد.
ریتم موسیقی: قطعه ی خاک در حرکتی آوانگارد، با صدای سرفه و بعد یک ریتم بیس دار شروع می شود.این بیس تا ثانیه های پایانی قطعه ادامه دارد و آهنگ آن به حال و هوای اعتراضی ترانه به خوبی می آید و با آن هماهنگ است. در بخش نهایی آهنگ هم صدای بیس و موسیقی قطع می شود و صدای یراحی را در میان یک گروه چند نفره می شنویم که گوشواره ی آهنگ را با هم زمزمه میکنند.
نگاه ناسیونالیستی: یراحی این اثر را دقیقا سه روز قبل از کنسرت اهوازش منتشر کرد؛ اثری که حس ناسیونالیستی این خواننده ی پرطرفدار جنوبی را به خوبی نشان می دهد و با توجه به اینکه جنوبی ها به عرق داشتن هنرمندانشان خیلی می بالند و این قضیه برایشان خیلی مهم است، میتوان ادعا کرد که قطعه ی خاک با تمی مناسب و در زمانی مناسب توزیع شد.
منبع : همشهری جوان – شماره ۵۳۸

The post تک آهنگ مهدی یراحی به خاطر اوضاع مردم خوزستان appeared first on دانلود آهنگ جدید در موزیک ایرانی.



from دانلود آهنگ جدید در موزیک ایرانی http://ift.tt/1Rxvl9M
via IFTTTتک آهنگ مهدی یراحی به خاطر اوضاع مردم خوزستان

No comments:

Post a Comment